Gîte La Grange te Poupehan -Bouillon

 

Huurvoorwaarden

 

  1. Begrippen

“Huurder”: de natuurlijk persoon welke voor zichzelf en eventueel anderen in een gezelschap op zijn of haar naam deze vakantiewoning huurt. “Verhuurder”: de natuurlijke persoon Joris Heyman, eigenaar van deze vakantiewoning, welke onder de zijn naam deze vakantiewoning verhuurt.

  1. Algemeen

De huurder welke de huurovereenkomst afsluit, is aansprakelijk voor alle betalingen. Tevens is de huurder aansprakelijk voor de door hem / haar, medehuurders en eventuele gasten veroorzaakte schade. Ook indien deze eventuele schade na zijn / haar vertrek uit de woning wordt vastgesteld. De woning dient door de huurder en zijn medebewoners met de nodige zorg te worden bewoond, met inachtneming van de rust voor de omgeving.

De verhuurder mag niet aan bedrijven verhuren en kan derhalve geen facturen opmaken.

3. Aankomst- en vertrektijden & communicatie

De huurder zal zelf inchecken via een sleutelkluis . Inchecken kan vanaf 18 uur of vroeger indien er geen andere groep vertrekt op de dag van uw aankomst dag en het huis reeds is gereinigd . Vertrek is op zondag uiterlijk 18 uur op alle andere dagen is vertrek 10 uur . Dikwijls  kan uitchecken op andere dagen dan zondag later dan 10 uur doch dit kan de verhuurder maar meedelen enkele dagen voor aankomst. Later uitchecken dan 10 uur is onmogelijk indien er de dag van vertrek een andere groep komt.Het niet naleven van de vertrektijden indien er een andere groep aankomt heeft een grote impact op de andere groep die aankomt . Er is immers niet voldoende tijd om huis te reinigen en wij dienen de andere huurder te informeren dat hij later moet aankomen. Teneinde dit te verhinderen zullen wij een boete van 300€ aanrekenen indien het huis niet tijdig is verlaten.De huurder is verplicht een mobiel telefoonnummer te geven waarop hij steeds bereikbaar is gedurende zijn gehele verblijf.

4. Reserveren en verplichtingen

Door te reserveren gaat de huurder automatisch akkoord huurder met de huurvoorwaarden.

De huurder is verplicht deze voorwaarden mee te delen aan alle leden van zijn of haar gezelschap. Niemand die in het huis aanwezig is zal zich op ontwetenheid kunnen beroepen. Door het reserveren bevestigt huurder dat hij/zij  de huurvoorwaarden  heeft gelezen en begrepen en hiermee akkoord gaat.

  1. Betalingen en waarborg

Bij reservatie is er een voorschot van 50% van de huurprijs  te betalen. De reservatie is slechts definitief na ontvangst van het voorschot. Het saldo is te betalen uiterlijk  2 maanden voor aankomst. Indien het saldo niet tijdig is ontvangen kan de verhuurder eenzijdig beslissen om de overeenkomst te beëindigen. Het ontvangen voorschot zal niet worden terugbetaald.

De waarborg is 600€. Deze zal worden terugbetaald binnen de 10 werkdagen na uw vertrek minus het elektroverbruik, en eventuele schade.

6. Annulering door huurder / niet aankomen of vroeger vertrekken

Annuleren binnen de 48 uur : geen kosten

Annuleren meer dan 60 dagen voor aankomst : 600€ annulatiekosten

Annuleren  minder dan 60 dagen voor aankomst : annulatiekosten bedragen 100% van de huursom

Indien huurder geen gebruik maakt van de vakantiewoning of deze voor het einde van de huurperiode verlaat, zal er geen enkel vergoeding plaats vinden en blijft huurder de totale som  verschuldigd aan verhuurder.

 

7 Annulering door verhuurder

Indien door onvoorziene omstandigheden verhuurder de huur moet annuleren en de huurovereenkomst eenzijdig ontbindt, zal de huurder hiervan onmiddellijk per email van op de hoogte worden gebracht en worden door huurder gedane betalingen door verhuurder binnen 7 dagen aan huurder terugbetaald. Indien de annulering van de huurovereenkomst door verhuurder niet het resultaat is van overmacht, dan zal verhuurder bovendien een extra bedrag van 10% van de huur (exclusief waarborg) aan huurder betalen, zijnde de gebruikelijke vergoeding voor schade en ongemak.

  1. Prijzen en kosten waaronder energie- en waterverbruik

De totale huurprijs prijs bestaat uit een huurprijs en kosten.

De kosten zijn de nutsvoorzieningen , kuis en tax

De kost van de kuis is 100€

Het kosten voor  water en stookolie bedragen 50€ per nacht

De kosten voor elektriciteit bedragen  0,70 euro per Kwh en worden verrekend met de borg

Wij rekenen het effectieve verbruik aan en houden  geen rekening met de productie via de zonnepanelen.

De toeristentax is 1€ per nacht per persoon ongeacht welke leeftijd

  1. Schade

Indien er een schadegeval tijdens verblijf van huurder in of om de woning is, wordt dit verrekend via de door huurder betaalde waarborg. Bij schade welke het bedrag van de resterende waarborg overtreft, worden de kosten van de totale schade minus de resterende waarborg bij huurder in rekening gebracht, welke huurder alsnog binnen 14 dagen aan verhuurder dient te voldoen. Indien huurder de schade niet tijdig betaald, wordt deze per direct via rechtswege gevorderd en komen alle directe en indirecte kosten voor de juridische vordering ten laste van de huurder. De schade wordt in dit geval vermeerderd met alle directe en indirecte kosten voor het vorderen van de betreffende gelden. Huurder is altijd verplicht enige schade per omgaande, doch ten minste binnen 24 uur, bij verhuurder te melden.

  1. Kuis & verlaten van het huis

Bij het verlaten van de woning verwachten wij van de huurder dat het huis borstelschoon is. Onder borstelschoon verstaan wij dat de vloeren geborsteld zijn.  Uiteraard zijn er diverse acties te ondernemen alvorens te vertrekken zoals oa. Verwarming verlagen, jacuzzi uitzetten, ramen controleren, vuilnis sorteren, bbq rooster kuisen  etc. Deze praktische info bezorgen wij na de reservatie. Indien het huis niet borstelschoon is en of de acties niet worden nagevolgd zullen wij de kosten hiervan aanrekenen met een minimum van 50€

 

11 Praktische info  en regels

Na reservatie zal de huurder uiterlijk 7 dagen voor aankomst de praktische info krijgen toegezonden. Het omvat onder andere hoe het huis te betreden , codes sleutelkluis, hoe vuilnis te sorteren, hoe de jacuzzi /sauna te bedienen , regels bij vertrek , afsluiten huis , hoe werkt het alarm enz. De praktische regels en info dienen strikt nageleefd te worden en maken deel uit van deze overeenkomst

  1. Aantal personen en huisdieren

De max capaciteit is 15 personen ongeacht of dit kinderen of babys zijn. Er mogen nooit meer personen aanwezig zijn Er is geen toelating voor tenten, caravans en campers. Indien het verblijf van het aantal personen in de vakantiewoning (inclusief terrein) wordt overschreden, kan de verdere toegang tot de vakantiewoning per direct geweigerd, zonder terugbetaling van de waarborg of enige vergoeding. Huisdieren zijn verboden.

  1. Alarm.

Er is een brandalarmcentrale aanwezig . Deze is verbonden met een centrale die zullen bellen . Bij alarm eerst de telefoon op te nemen  code is Vakantiehuis. Daarna alarm afzetten

  1. Linnengoed en handdoeken

Wij verhuren geen bedlinnen en geen handdoeken of vaatdoeken. De matrassen in alle slaapkamers zijn voorzien van een beschermhoes . Op de bedden ligt er een donsdeken en kussen(s). De huurder dient zich te voorzien van lakens, dekbedovertrekken en kussenslopen. Voor alle 2-persoons bedden geldt dat er per bed een 2-persoons dekbed Ook bij gebruik van slaapzak is een onderlaken en kussensloop vereist. Huurder dient ter bescherming van de bedden altijd een extra onderlaken hierover te doen. Indien huurder dit verzuimt, worden per bed 15,- euro extra kosten in rekening gebracht.

Bij schade aan of ontbreken van materialen van de beddengoed worden de volgende kosten in rekening gebracht

Matrasberschermhoes 20€ - Dekbed 2 persoons 100€ - Dekbed 1 persoon 70€ - hoes kussen 10€

 

  1. Sauna en Jacuzzi zijn inbegrepen in de huur . Het water van jacuzzi wordt bij quasi elke verhuring vernieuwd , de filter zal steeds proper zijn of vervangen worden . Het staat de huurder vrij om gebruik te maken van de jacuzzi of niet. Bij aankomst kan de verhuurder kiezen het water op te warmen. Als U hem aanzet in de avond zal hij s’ochtends gebruiksklaar zijn. Minderjarigen dienen vergezeld te zijn van ouders of voogd. Meer details zal de huurder ontvangen via “Praktische info  en regels”  Indien er een defect is voor aankomst  aan sauna of jacuzzi zal de verhuurder 25€ per nacht betalen als compensatie.

 

  1. TV - wifi

De tv is een smart tv. Er zijn 2 afstandsbedieningen. Bij vertrek vragen wij u de tv terug te zetten zodat er beeld is wanneer u hem aanzet ( meer details via Praktische info en regels ). Er is wifi aanwezig in de volledige woing

15 diversen

Het is niet toegestaan om meubels (tafels, zetels, kasten, bedden, tuinmeubels, enzovoorts) te verplaatsen

Er is een geheel rookverbod binnen in de vakantiewoning. Het gebruik van drugs en/of verdovende middelen is ten strengste verboden. Bij gebruik van drugs en/of verdovende middelen vervalt de huurovereenkomst per direct en wordt verdere toegang tot de woning per direct geweigerd, zonder terugbetaling van de waarborg of enige vergoeding.

Het is verboden vuur te maken in de bbq toestellen

Het is verboden vuurwerk af te steken

Het is verboden lawaai te maken na 22 uur

Verhuurder is niet verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal  aan goederen van de huurder en zijn gezelschap

Verhuurder is niet verantwoordelijk voor letsels of kwetsuren aan huurder , zijn gezelschap of bezoekers

Huurder is zelf verantwoordelijk voor de kinderen. Let op  op verschillende plaatsen gevaar waaronder verdinkingsgevaar jacuzzi / Semois  enz.

 

 

  1. Afval

Huurder is verplicht het vuilnis te sorteren. Blauwe zak is pmd ( plastic , metaal ). Er is een container waar huisafval in mag zonder papier zonder glas zonder groenafval.

Voor vertrek moet alle faval uit alle kamers en badkamers worden leeggemaakt.

Papier  : verzamelen in doos, mag in gang gezet worden

Glas : weggooien in glascontainer

Pmd : blauwe zakken buiten zetten naast container

Groenafaval : in groene container zonder papier of pvc zak

Huisafval : eerst in zakken , zakken goed sluiten , zak in grijze container gooien

Container aan straatkant zetten

Indien huurder niet sorteert of niet goed sorteert worden er kosten  met een minimum van 50,-, in rekening worden gebracht.

Vertrek

Bezemschoon achterlaten van de woning (boete 50,- euro)

De afwasmachine leeg- en proper maken en alles terug op zijn plaats zetten (boete 15,- euro) –

Alle prullenbakjes (badkamers, toiletten, en keuken) leegmaken en reinigen (boete 15,- euro) –

Afval juist scheiden (Glas gescheiden deponeren in de juiste container buiten) (boete 50,- euro + kosten afvalverwerker) –

Verwijder al het eten en drinken uit de kasten en ijskast (boete 15,- euro) –

IJskast, oven en microgolf proper te maken (boete 15,- euro per item) - Sauna en hottub schoonmaken (boete 20,- euro) –

Bij gebruik van de barbecue(s), deze te reinigen (boete 20,- euro) –

Indien huisdieren zijn meegekomen, de ontlasting opruimen (boete 30,- euro) –

Resten van rookwaren opruimen (boete 30,- euro) –

Sleutels terug te hangen voor de volgende huurder –

Alle ramen en deuren te sluiten –

Controleer goed of niets wordt vergeten (telefoons, tablets, opladers, kleding, ……)

Aansprakelijkheid De huurder aanvaardt dat hij / zij de aansprakelijkheid van verhuurder in geen geval kan inroepen voor schade, noch direct noch indirect en in welke vorm dan ook, veroorzaakt aan de huurder en/of medehuurders en/of gasten, zijn goederen of huisdieren, gedurende zijn verblijf. De klachten van de huurder, die het gevolg zijn van het niet in overeenstemming zijn tussen de vakantiewoning en zijn inventaris in vergelijking met de beschrijving op de website  van verhuurder of de slechte staat van onderhoud van de vakantiewoning, de tuin, de sauna en/of de jacuzzi bij aankomst van de huurder, dient door huurder direct aan de verhuurder te worden gemeld, en wel binnen 12 uur na aankomst. Verhuurder kan daarmee, binnen het redelijke en in overleg met huurder voor een oplossing zorgdragen. De aansprakelijkheid van verhuurder kan bovendien niet worden ingeroepen, noch kan er door de huurder een beroep op worden gedaan, in geval van diefstal, brand of verhaal van de verhuurder van de vakantiewoning tegen de huurder, bijvoorbeeld uit hoofde van huurschade. Verhuurder van de vakantiewoning kan een tekortkoming niet worden aangerekend indien zij niet is te wijten aan zijn schuld, dus indien er sprake is van overmacht”

Het is in België wettelijk verboden, van 22.00 u tot 8.00 u ‘s morgens, nachtgerucht of nachtrumoer te veroorzaken, waardoor de rust van de inwoners kan worden verstoord. Het is ten strengste verboden  feesten of evenementen in of rondom het vakantiehuis te organiseren en daarmee overlast te veroorzaken aan verhuurder en/of aan de omgeving van het vakantiehuis in de breedste zin des woord. Indien er sprake is van “jeugdige” feesten, evenementen en/of geluidsoverlast, vervalt de huurovereenkomst per direct en wordt verdere toegang tot de woning per direct geweigerd, zonder terugbetaling van de waarborg of enige vergoeding. Indien door toedoen van huurder, direct of indirect, tot gevolg heeft dat verhuurder de activiteit van verdere verhuur niet meer kan of mag voort zetten, wordt alle daarmee samenhangende directe en indirecte (ook toekomstige) schade bij huurder in rekening gebracht.

  1. Verantwoordelijkheid

Verhuurder kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor enige verstoring, of hinder tijdens het verblijf in de vakantiewoning, indien dit het gevolg is van onvoorziene gebeurtenissen. Verhuurder kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor ongemakken, veroorzaakt door het werk van derden, zoals gemeente, provincie, enz. Evenmin kan Verhuurder verantwoordelijk gesteld worden voor onderbreking van water, elektriciteit en internet indien dit het resultaat is van overmacht. Verhuurder wijst elke verantwoordelijkheid af voor verlies, diefstal of beschadiging van bagage, persoonlijke eigendommen of voertuig, en voor kosten, voortvloeiend uit het niet op tijd bereiken van het vakantiehuis. Verhuurder kan niet verantwoordelijk gesteld worden bij ongevallen. Huurder blijft volledig verantwoordelijk voor zijn / haar huisdier, ook als het huisdier ontsnapt uit de omheinde tuin. 28. Klachten en geschillen Geen enkele klacht zal in behandeling worden genomen, indien deze niet binnen 12 uur na het in bezitnemen van de vakantiewoning aan verhuurder wordt gemeld. Deze (dringende) meldingen dienen telefonisch aan verhuurder te worden gedaan, gevolgd door een bevestiging per email. Dezelfde regel geldt, indien er zich tijdens het verblijf in de vakantiewoning iets ernstigs voordoet. Indien het niet mogelijk is om tot overeenstemming te komen, dan moet de huurder de klacht door een ter zake kundige, een deurwaarder of een notaris laten verifiëren, teneinde een objectief oordeel te verkrijgen. Deze overeenkomst is opgesteld en moet worden geïnterpreteerd naar Belgisch recht. Alle geschillen, die uit deze overeenkomst zouden kunnen voortvloeien vallen onder de exclusieve jurisdictie van het Belgische gerecht. 29